Askeleet rentoutumisen taitoon ja mielen voimaan - Askeleet Mielen Voimaan

Requested resource is not accessible

Askeleet rentoutumisen taitoon ja mielen voimaan

 

Haluaisitko saada haltuusi samat rentoutumisen työkalut kuin rentoutusvalmentajilla, vaikka et suunnittelekaan kouluttautumista valmentajaksi? Kaipaatko keinoja omaan stressinhallintaan ja palautumiseen, ja olet kiinnostunut oppimaan uutta?

Tämä rentoutumisen ja mielitaitojen kurssi sai alkunsa toivomuksista tehdä suositusta rentoutusvalmentaja-koulutuksesta versio, joka soveltuisi kenelle tahansa oman palautumisen kehittämiseen. Niinpä koostin tämän kuusiosaisen valmennuskurssin, joka sisältää kaikki suosikkiaiheet rentoutusvalmentaja-koulutuksesta. Keskitymme siihen, kuinka voit tukea omaa hyvinvointiasi erilaisilla rentoutumisen menetelmillä ja mielitaidoilla. Pääset samalla kokeilemaan ja nauttimaan erilaisia ohjattuja rentoutuksia.

Jokaiseen osioon sisältyy tietopitoisia ohjevideoita ja oivalluttavia harjoituksia, joiden lisäksi saamme nauttia aiheeseen liittyvästä ohjatusta rentoutusäänitteestä. Tervetuloa mukaan!

1. Kuormituksen ja palautumisen tärkeä vuorovaikutus

Mitä stressi on, mihin sitä tarvitaan sekä stressin eri tyypit. Stressin ja palautumisen tunnistaminen neurologisten ja fysiologisten merkkien avulla. Energiatasapainon merkitys ja miten energiatasoa voi ohjata. Mistä löytää aikaa rentoutumiselle. Rentoutuksena progressiivinen kehorentoutus ja kokemukseen syventyminen.

2. Paranna unenlaatuasi ja luo tasapainoa arkeesi

Laadukas ja riittävä uni on tärkein palautumisen keino ja hyvinvoinnin tukipilari. Nukahtamisen nopeuteen ja unen laatuun vaikuttaa paljon se, mitä elämässäsi tapahtuu päivän aikana. Tässä workshopissa käymme läpi eri menetelmiä, joilla voit käsitellä ja ohjata ajatuksiasi hallitummin. Opit kohtaamaan ja käsittelemään tunteesi rakentavalla tavalla, joka tukee hyvinvointiasi. Lisäksi saat toimivia keinoja nukahtamisen ja unenlaadun parantamiseen sekä unentaitojen vaalimiseen. Rentoutuksena unirentoutus autogeenisenä keho- ja suggestorentoutuksena.

3. Voimalauseiden taika – sillä miten ajattelet ja puhut on iso merkitys

Opit hyödyntämään mielen voimaa arjen haasteisiin. Positiivisen ajattelun ja voimalauseiden perusteet – anna lauseita lahjaksi itsellesi ja muille. Hyödynnä positiivista kieltä vuorovaikutuksessa ja menesty ihmissuhteissa. Rentoutuksena suggestorentoutus, jonka sisältö, eli voimalauseet, laaditaan osallistujien toiveiden mukaan.

4. Voimavarat, voimaannuttavat tunnetilat ja niiden ankkurointi

Sinussa on kaikki elämäsi ihanimmat hetket ja voitetut haasteet timanttisina voimavaroina. Opit hyödyntämään näitä tunnetiloja ja voimavaroja arjen haasteissa. Opit myös kohtaamaan vastoinkäymisen / epäonnistumisen / epämiellyttävän tunnekokemuksen rakentavalla tavalla, ja muuntaman sen tulevaisuuden voimavaraksi mielikuvaharjoituksella. Rentoutuksena voimavarojasi vahvistava suggestorentoutus.

5. Rentouttava liike, mielen ja kehon yhteys energiatason ohjauksessa

Ihminen on luotu liikkumaan, ja keholla ja mielellä on kiinteä yhteys. Opit kuinka voit löytää voimavarasi kehosi asennoista ja liikkeestä – kuinka keho vaikuttaa mieleen. Ja opit myös, miten mieli puolestaan vaikuttaa kehoon ja kuinka tunteet ovat kokonaisvaltaisia kokemuksia. Rentoudumme liikkeen avulla tutustuen Asahi Health -sarjaan. Saat vinkkejä energiatason nostoon toiminnalisen neurotieteen pohjalta. Rentoutuksena vibroakustiseen rentoutusmenetelmään perustuva Peter Hess Sointukylpy-äänimaljarentoutus.

6. Mielikuvien, visualisoinnin, kuvien ja piirtämisen voima

Tässä osiossa tutustumme mielikuvien ja visualisoinnin voimaan. Teemme erilaisia mielikuvaharjoituksia, joita voit hyödyntää päivittäisissä pikarentoutuksissa. Kokoamme voimaannuttavan fiiliskartan. Rentoutuksena musiikillinen rentoutus, jonka aikana piirtelemme rennosti ajatuksenvirtaa.

 

Kurssin sisältö

Kuormituksen ja palautumisen tärkeä vuorovaikutus
Tervetuloa 00:09:00
Stressi ja kuormitus 00:35:00
Energiatasapaino 00:50:00
Rentoutumisen fysiologia ja neurologia 00:37:00
Mistä aikaa rentoutumiselle? 00:20:00
Progressiivinen kehorentoutus ja kokemukseen syventyminen 00:40:00
Paranna unenlaatuasi ja luo tasapainoa arkeesi
Paranna unenlaatuasi ja luo tasapainoa arkeesi -johdanto 00:10:00
1. lähestymistapa 00:20:00
2. lähestymistapa 00:19:00
3. lähestymistapa 00:25:00
Hyvä uni 00:38:00
Unirentoutus autogeenisenä keho- ja suggestorentoutuksena 00:25:00
Voimalauseiden taika – sillä miten ajattelet ja puhut on iso merkitys
Voimalauseiden taika – sillä miten ajattelet ja puhut on iso merkitys 00:19:00
Positiivinen kieli 00:31:00
Arjen esimerkkejä 00:08:00
Palautteen antamisen taito 00:12:00
Suggestorentoutus toivotuilla voimalauseilla 00:35:00
Voimavarat, voimaannuttavat tunnetilat ja niiden ankkurointi
Voimavarat, voimaannuttavat tunnetilat ja niiden ankkurointi – johdanto 00:22:00
Voimavara-harjoituksia 00:15:00
Voimavarojasi vahvistava suggestorentoutus 00:47:00
Rentouttava liike, mielen ja kehon yhteys energiatason ohjauksessa
Rentouttava liike, mielen ja kehon yhteys energiatason ohjauksessa 00:21:00
Rentoutuminen liikkeen avulla – Asahi Health® 00:16:00
Voimavarojen vahvistaminen kehon kautta 00:22:00
Sointukylpy®-äänimaljarentoutus 00:38:00
Mielikuvien, visualisoinnin, kuvien ja piirtämisen voima
Mielikuvien, visualisoinnin, kuvien ja piirtämisen voima 00:26:00
Unelmakartta 01:08:00
Musiikillinen rentoutus piirrellen ajatuksenvirtaa 00:47:00
BONUS
BONUS: Energinen Päivä -rentoutusäänitteet 01:30:00
OSALLISTU KURSSILLE
  • 129,00 
  • 180 Days
26 STUDENTS ENROLLED

LÄHETÄ VIESTI VALMENTAJALLE

LÄHETÄ VIESTI VALMENTAJALLE

© Intravia Valmennus Oy, Askeleet Mielen Voimaan
X