Askeleet rentoutumisen taitoon ja mielen voimaan - Askeleet Mielen Voimaan






ASKELEET

RENTOUTUMISEN TAITOON

ja MIELEN VOIMAAN



​​

Enter your text here...

Tunnetko usein liiallista kiirettä ja kuormitusta? Onko illalla hankala saada unta ajatusten myllerrykseltä tai heräiletkö usein aamuyöllä valvomaan? Etsitkö itsellesi toimivampia keinoja stressinhallintaan ja palautumiseen?

Haluaisitko omaan käyttöösi samat rentoutumisen työkalut, jotka rentoutusvalmentajillakin on?

LEENA PAKONEN

Mentaalivalmentaja,

Kouluttaja, KTM



Tämä rentoutumisen ja mentaalitaitojen kurssi sai alkunsa toivomuksista tehdä suositusta rentoutusvalmentaja-koulutuksesta versio, joka soveltuisi kenelle tahansa oman palautumisen kehittämiseen. Niinpä koostin tämän kuusiosaisen valmennuskurssin, joka sisältää kaikki suosikkiaiheet rentoutusvalmentajien koulutuksesta.


  • 1
    SAAT TOIMIVIA KEINOJA STRESSINHALLINTAAN JA PALAUTUMISEEN
    Tällä verkkokurssilla opit, milloin stressistä on sinulle hyötyä ja milloin siitä on haittaa. On parempi olla stressin emäntä/isäntä kuin renki. Opit ohjaamaan energiatasapainoasi ja tunnistamaan stressin vaiheet sekä palautumisesi tarpeet. Opit myös löytämään helpommin aikaa palautumiselle.
  • 2
    PARANNAT UNENLAATUASI JA  HYVINVOINTIASI ERILAISILLA RENTOUTUMISEN MENETELMILLÄ JA MIELITAIDOILLA
    Sillä, miten toimit päivän aikana on iso vaikutus unenlaatuusi. Se, millaisia ajatuksia ajattelet ja millaisissa tunnetiloissa olet vaikuttaa suoraan hyvinvointiisi. Tällä kurssilla saat avaimet hyvinvointisi tukemiseen.
  • 3
    OPIT HYÖDYNTÄMÄÄN POSITIIVISTA KIELTÄ OMASSA SISÄISESSÄ PUHEESSASI JA IHMISSUHTEISSASI
    Asiat voi ilmaista monin eri tavoin, rakentavasti tai hajottavasti, kannustavasti tai lannistavasti, positiivisesti tai negatiivisesti. Oletko oman itsesi paras ystävä vai pahin kriitikko? Tuntuuko , että joskus on vaikea löytää niitä oikeita sanoja toiselle? Tällä kurssilla opit positiivisen kielen perusteet ja kuinka hyödynnät tätä taitoa.
  • 4
    VOIT HYÖDYNTÄÄ VOIMAVAROJASI JA VAHVUUKSIASI PAREMMIN ARJEN ERI HAASTEISSA 
    Meillä jokaisella on runsas varasto voimavaroja, vahvuuksia ja luonnollista mukautumiskykyä.  Tällä kurssilla opit tunnistamaan omasi ja ottamaan ne käyttöön niissä tilanteissa joissa tarvitset erityistä sisäistä voimaa.
  • 5
    YMMÄRRÄT KEHOMIELI-YHTEYDEN MERKITYKSEN HYVINVOINTISI PERUSTANA
    Kumpi oli ensin, keho vai mieli, liike vai ajatus? Jokatapauksessa kehomieli-yhteys on kiinteä kokonaisuus, jossa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ja meillä jokaisella on yksilölliset kehomieli-vahvuudet. Tällä kurssilla opit tutkimaan ja tukemaan hyvinvointiasi eri näkökulmista.

Innostava 6 viikon rentoutumisen ja mentaalitaitojen valmennuskurssi, jonka harjoitukset istuvat saumattomasti arkeesi.

6 ASKELTA RENTOUTUMISEN TAITOON JA MIELEN VOIMAAN

Viikko 1. Kuormituksen ja palautumisen tärkeä vuorovaikutus

Mitä stressi on, mihin sitä tarvitaan sekä stressin eri tyypit. Stressin ja palautumisen tunnistaminen neurologisten ja fysiologisten merkkien avulla. Energiatasapainon merkitys ja miten energiatasoa voi ohjata. Mistä löytää aikaa rentoutumiselle. Rentoutuksena progressiivinen kehorentoutus ja kokemukseen syventyminen.

Viikko 2. Paranna unenlaatuasi ja luo tasapainoa arkeesi

Laadukas ja riittävä uni on tärkein palautumisen keino ja hyvinvoinnin tukipilari. Nukahtamisen nopeuteen ja unen laatuun vaikuttaa paljon se, mitä elämässäsi tapahtuu päivän aikana. Tässä workshopissa käymme läpi eri menetelmiä, joilla voit käsitellä ja ohjata ajatuksiasi hallitummin. Opit kohtaamaan ja käsittelemään tunteesi rakentavalla tavalla, joka tukee hyvinvointiasi. Lisäksi saat toimivia keinoja nukahtamisen ja unenlaadun parantamiseen sekä unentaitojen vaalimiseen. Rentoutuksena unirentoutus autogeenisenä keho- ja suggestorentoutuksena.

Viikko 3. Voimalauseiden taika – sillä miten ajattelet ja puhut on iso merkitys

Opit hyödyntämään mielen voimaa arjen haasteisiin. Positiivisen ajattelun ja voimalauseiden perusteet – anna lauseita lahjaksi itsellesi ja muille. Hyödynnä positiivista kieltä vuorovaikutuksessa ja menesty ihmissuhteissa. Rentoutuksena suggestorentoutus, jonka sisältö, eli voimalauseet, laaditaan osallistujien toiveiden mukaan.

vahvista voimavarojasi mielikuvaharjoittelulla

Viikko 4. Voimavarat, voimaannuttavat tunnetilat ja niiden ankkurointi

Sinussa on kaikki elämäsi ihanimmat hetket ja voitetut haasteet timanttisina voimavaroina. Opit hyödyntämään näitä tunnetiloja ja voimavaroja arjen haasteissa. Opit myös kohtaamaan vastoinkäymisen / epäonnistumisen / epämiellyttävän tunnekokemuksen rakentavalla tavalla, ja muuntaman sen tulevaisuuden voimavaraksi mielikuvaharjoituksella. Rentoutuksena voimavarojasi vahvistava suggestorentoutus.


Viikko 5. Rentouttava liike, mielen ja kehon yhteys energiatason ohjauksessa

Ihminen on luotu liikkumaan, ja keholla ja mielellä on kiinteä yhteys. Opit kuinka voit löytää voimavarasi kehosi asennoista ja liikkeestä - kuinka keho vaikuttaa mieleen. Ja opit myös, miten mieli puolestaan vaikuttaa kehoon ja kuinka tunteet ovat kokonaisvaltaisia kokemuksia. Rentoudumme liikkeen avulla tutustuen Asahi Health -sarjaan. Saat vinkkejä energiatason nostoon toiminnalisen neurotieteen pohjalta. Rentoutuksena vibroakustiseen rentoutusmenetelmään perustuva Peter Hess Sointukylpy-äänimaljarentoutus.

mandala

Viikko 6. Mielikuvien, visualisoinnin, kuvien ja piirtämisen voima

Tässä osiossa tutustumme mielikuvien ja visualisoinnin voimaan. Teemme erilaisia mielikuvaharjoituksia, joita voit hyödyntää päivittäisissä pikarentoutuksissa. Kokoamme voimaannuttavan fiiliskartan. Rentoutuksena musiikillinen rentoutus, jonka aikana piirtelemme rennosti ajatuksenvirtaa. Osion päätteeksi pieni infopaketti kuvantulkinnasta ja piirtämisen hyödyntämisestä itsetuntemuksen syventämisessä ja tunteiden käsittelyssä.

Valmentaja


Olen Leena Pakonen, mentaalivalmentaja ja rentoutusvalmentajien kouluttaja. Olen toiminut mentaalivalmentajana vuodesta 2011 ja rentoutusvalmentajien kouluttajana vuodesta 2018. 


Mentaalitaidot ovat olleet intohimoni niin kauan kuin muistan. Koettuani ensimmäisen burn outini jo opiskeluiässä, keskityin intensiivisesti kehittämään omaa jaksamistani. Kun ensimmäinen urani talouspäällikkönä kansainvälisissä konserniyrityksissä tuntui tulevan tiensä päähän ja kysyin itseltäni mikä minusta tulisi isona, oli hyvinkin luonnollista siirtyä työskentelmään mentaalivalmennuksen parissa.


Matkan varrella olen hankkinut monipuolista tietotaitoa hyvinvoinnin eri näkökulmista kouluttautumalla LCF Life Coach®iksi, NLP Practitioneriksi, Rentoutusohjaajaksi, Hypnoosivalmentajaksi, Mentaalivalmentajaksi, Ravintovalmentajaksi, Sointukylpy-ohjaajaksi, Asahi-ohjaajaksi ja Tunneterapeutiksi. Parhaillaan olen opiskelemassa toiminnalliseen neurotieteeseen perustuvan Action Types® -menetelmän valmentajaksi sekä Enneagrammi-valmentajaksi.


Tuon koulutusnimikkeiden sekamelskan takana on kuitenkin vain yksi selkeä tavoite: löytää tehokkaita menetelmiä kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kehittämiseen, asiakkaideni yksilöllisiin tarpeisiin.


Tavoitteeni tällä verkkokurssilla on antaa sinulle konkreettisia keinoja rentoutumisentaitojesi kehittämiseen sekä tarjota mielenkiintoisia oivalluksia itsetuntemuksesi ja mentaalitaitojesi syventämisessä. Jokaisessa kurssiosiossa laitan peliin kaiken tietotaitoni ja kokemukseni, jotta voit löytää itsellesi sopivan tavan ottaa nämä työkalut kiinteäksi osaksi jokapäiväistä arkeasi.


Lämpimästi tervetuloa mukaan!


Verkkokurssin monipuolinen materiaali sisältää:

9 TUNTIA VIDEOITA

Teoria- ja ohjevideot sopivina n. 30 minuutin "kerta-annoksina". Saat kattavat perustiedot siitä, mitkä asiat vaikuttavat hyvinvointiisi ja kuinka voit tehdä niissä positiivisia muutoksia.


VALMENNUSTEHTÄVÄT

Oivalluttavat harjoitukset itsetuntemuksesi syventämiseen ja hyvinvointisi parantamiseen. Useimmat harjoitukset voit tehdä sujuvasti omien arkirutiiniesi lomassa, ilman että niille tarvitsee varata erillistä aikaa tai paikkaa.


6 TUNTIA ÄÄNITTEITÄ

Rentoutusäänitteet ja -harjoitukset, joita voit soveltaa eri tilanteisiin ja ja oman mieltymyksesi mukaan. Harjoitukset voit ladata itsellesi kuunneltavaksi missä vain, milloin vain.

Voit edetä valmennuksessa omaan tahtiisi kuuden kuukauden ajan. Kuuden viikon osiot voit siis halutessasi jakaa kuudelle kuukaudelle. Kaikki äänitteet ja työkirjat ovat ladattavissa omaan käyttöösi, jotta voit hyödyntää niitä myös valmennuksen jälkeenkin.


Palautteita verkkokursseiltani...


“Elämä hymyilee pitkän vaikean jakson jälkeen. Olen myös heikkona hetkenä palannut johonkin videoon uudestaan, saadakseni itsevarmuuteni takaisin. Kiitos sinulle tästä tuestasi! <3"

“Huomasin, että usein ajatteluni on negatiivista nimenomaan bussia odotellessa tms. Toinen hyvä asia minkä huomasin, että miten voisin yhdistää asioita edistämään terveyttäni työpäivinä? Jotenkin olen kuvitellut, että ne asiat pitäisi olla työstä erillään ja mistä aikaa? :) No miksi ihmeessä pitäisi olla erillään? Kiitos kovasti näistä sinun äänitteistä vielä! <3”

“Palasin lueskelemaan ja kertaamaan materiaaleja vielä viikkoja valmennuksen jälkeen. Leena on lämmin ja hänen rauhallisuutensa kuului videoilla ja oli luettavissa teksteistä. Leenan miellyttävän rauhallinen ääni on jo itsessään meditatiivinen. Suosittelen lämpimästi!”

Onko tämä kurssi oikea sinulle?

Tämä kurssi on suunniteltu tietylle kohderyhmälle ja tästä voit tarkistaa miten se sopii sinun tarpeisiisi:

TÄMÄ ON SINULLE

  • Koet kärsiväsi usein liiallisesta kuormituksesta, stressistä tai kiireestä.
  • Haluaisit oppia erilaisia rentoutumisen keinoja ja olet ehkä kokeillutkin niitä, mutta et ole vielä löytänyt sitä itsellesi mieluista.
  • Haluaisit parantaa kokonaisvaltaista hyvinvointiasi ja olet valmis tekemään positiivisia muutoksia elämässäsi.
  • Olet valmis syventämään itsetuntemustasi ja haluat oppia ohjaamaan ajatuksiasi tietoisemmin.

Tämä ei ole sinulle

  • Sinulla on pääsääntöisesti hyvä tasapaino kuormituksen ja palautumisen kesken.
  • Olet tottunut ohjaamaan sisäistä puhettasi rakentavasti ja positiivinen ajattelu on sinulle luonnollinen elämäntapa.
  • Et kaipaa tai ole valmis tekemään muutoksia elämässäsi.
takuu askeleet mielen voimaan
Täysi 30 päivän tyytyväisyystakuu

Kaikilla verkkokursseillani on 30 päivän täysi tyytyväisyystakuu. Voit siis huolletta kokeilla verkkokurssiani 30 päivän ajan ja jos et ole tyytyväinen valmennukseeni ja se ei vastaa odotuksiasi, lähettämällä viestin minulle saat täyden hyvityksen verkkovalmennuksen hinnasta - ilman kyselyjä.

Tilaa valmennuskurssi nyt, ja olet mukana ensimmäisten joukossa!

Voit edetä valmennuksessa omaan tahtiisi kuuden kuukauden ajan. Kuuden viikon osiot voit siis halutessasi jakaa kuudelle kuukaudelle. Kaikki äänitteet ja työkirjat ovat ladattavissa omaan käyttöösi, jotta voit hyödyntää niitä myös valmennuksen jälkeenkin.

Verkkokurssin oma keskustelufoorumi

Matka on keveämpi kulkea yhdessä, kun voi jakaa  kokemuksia ja ideoita muiden kanssa.

+

Valmentajan tuki koko kurssin ajan

Kysyttävää, toiveita, ideoita? Olen vain viestin päässä ja vastaan viesteihin 48h kuluessa.

+

Materiaali on käytössäsi 6 kuukauden ajan

Elämä saattaa yllättää ja hyvätkin päätökset voivat äkkiä jäädä arjen jalkoihin. Kurssi on onneksi käytössäsi 6kk:n ajan ja voit rauhassa palata materiaaliin silloin kun sinulla on sopiva hetki. Antaa elämän siis yllättää iloisesti!

Voit edetä valmennuksessa omaan tahtiisi kuuden kuukauden ajan. Kuuden viikon osiot voit siis halutessasi jakaa kuudelle kuukaudelle. Kaikki äänitteet ja työkirjat ovat ladattavissa omaan käyttöösi, jotta voit hyödyntää niitä myös valmennuksen jälkeenkin.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

© 2020 Askeleet Mielen Voimaan, Intravia Valmennus Oy

X